Veelgestelde vragen voor opdrachtgevers

Over welke vaardigheden beschikken de horecamedewerkers?

Je mag van onze horecamedewerkers verwachten dat ze beschikken over de basisvaardigheden. Wij leiden medewerkers die bij ons in dienst komen altijd op met een korte, praktische training. Dat doen we in house, in Leerhotel Het Klooster, waar ook de Hotelschool Amersfoort is gevestigd. De ervaring van onze medewerkers verschilt. Het is dus belangrijk om bij de omschrijving van de opdracht goed aan te geven wat jij van onze medewerkers verwacht. Communicatie vinden wij erg belangrijk.

Hoe zou je een typische Match-uitzendkracht omschrijven?

Onze medewerkers zijn meestal tussen de 17 en 28 jaar. Vaak studenten die als uitzendkracht willen werken in de horeca, op festivals of op evenementen. Ze stralen enthousiasme en spontaniteit uit. Ondanks hun jonge leeftijd zijn de medewerkers van Match nu al te herkennen aan hun dienstverlenende, zelfstandige en betrokken opstelling. Onze organisatie besteedt veel aandacht aan het selecteren van medewerkers die in aanleg al moeten beschikken over passende startcompetenties.

Hoe plaats ik een aanvraag voor horecapersoneel?

Dat houden we het liefste zo eenvoudig mogelijk. Een telefoontje is genoeg. We schrijven en denken dan direct mee. Mailen kan ook. In de meeste gevallen hebben we binnen een dag al een antwoord voor je. Toch blijft bellen de beste en snelste manier.

Leveren jullie ook ander personeel dan horecapersoneel?

Onze core business is horeca-uitzendpersoneel, dus dat zijn ook de mensen waar we actief voor werven. En we investeren in onze horecamedewerkers; iedereen die bij ons begint krijgt een afgestemde in house praktijkopleiding, waarin de basis van de horeca centraal staat. Maar je kan je vraag natuurlijk altijd bij ons neerleggen, dan kijken wij wat we kunnen betekenen.

Hebben jullie ook barista’s in je bestand?

Wij zijn van mening dat aanvragen voor barista’s hele specifieke aanvragen zijn. Het zou kunnen dat je een keer geluk hebt, maar wij selecteren onze medewerkers hier niet op. Wij gaan voor allround horecamedewerkers. Het kan wel eens voorkomen dat een uitzendkracht van ons naar een baristacursus is geweest.

Zijn jullie gecertificeerd?

Match Nederland is NEN-4400 gecertificeerd. Het kwaliteitskeurmerk NEN4400 is een nationale keurmerk dat eisen stelt aan in Nederland gevestigde uitleners en aannemers van werk. Het keurmerk heeft onder meer betrekking op de afdracht van belastingen en sociale premies. Daarnaast garandeert het dat we gerechtigd zijn tot het verrichten van arbeid in Nederland.

Hoe ruim van tevoren moet ik mijn opdrachten plaatsen?

Het is natuurlijk altijd fijn als je een opdracht zo vroeg mogelijk in ons systeem zet, zodat we de tijd hebben om de juiste MATCH voor je te zoeken. Wij maken op vrijdag de planning voor de week daarna. Als je voor die tijd je opdrachten geplaatst hebt, is de kans groter dat wij aan de vraag kunnen voldoen. Zeker als het om een groot evenement gaat en je veel uitzendkrachten nodig hebt, is de slagingskans groter als je ruim van tevoren je aanvraag bij ons neerlegt.

Zijn jullie ook buiten kantoortijden bereikbaar?

Ons werk stopt niet als we de deur sluiten. Je kunt je contactpersoon bij Match Nederland natuurlijk 24/7 mailen, bellen of WhatsAppen. Als het geen al te extreme tijdstippen betreft, wordt je mailtje of WhatsAppje ook dan wel gelezen. Zodra we weer op kantoor zijn, gaan we vervolgens direct voor je aan de slag.

Hoe is het vervoer naar de locatie geregeld?

Onze horeca-uitzendkrachten zijn voornamelijk studenten uit de regio. Waar mogelijk vragen wij hen zelf vervoer te regelen door gebruik te maken van hun fiets, auto of het openbaar vervoer. Is de locatie verder weg, dan regelt Match Nederland soms het vervoer van en naar de locatie. Ook kan het voorkomen dat wij een vervoersplan maken. Dit gebeurt bijvoorbeeld bij grote opdrachten.

Verzorgen jullie trainingen?

Jazeker. Je mag er vanuit gaan dat medewerkers van Match Nederland goed beslagen ten ijs komen. Wij geven iedereen die nieuw bij ons begint een in house praktijkopleiding. Wat dat betreft hadden we ons geen betere locatie kunnen wensen dan Leerhotel Het Klooster, waar ook de Hotelschool Amersfoort is gevestigd. We zitten dicht bij het vuur en beschikken over een groot aantal ruimtes waar we onze trainingen kunnen verzorgen. Door ons partnership met het Leerhotel bieden we ook mogelijkheden voor breder opleiden van de studenten.

Mag ik jullie horecapersoneel overnemen als het klikt?

Vooropgesteld hopen we natuurlijk dat het altijd goed klikt met onze werknemers. Als een klant van ons en de bewuste medewerker het beiden eens zijn over indiensttreding, is dit ook wat ons betreft zeker mogelijk. We gaan dan eerst met jou als opdrachtgever om de tafel en bespreken de voorwaarden die gelden.

Hoe plaats ik een aanvraag?

Dat houden we het liefste zo eenvoudig mogelijk. Wanneer je voor het eerst bij Match Nederland terecht komt is een telefoontje genoeg. We schrijven en denken dan direct mee. Mailen kan ook. In de meeste gevallen hebben we binnen een dag al een antwoord voor je. Toch blijft bellen de beste en snelste manier. Wanneer we met elkaar om de tafel hebben gezeten en een lekkere kop koffie hebben gedronken, krijg je een inlog in onze online planning. Hier kan je vervolgens al je opdrachten digitaal plaatsen, deze zien wij binnenkomen en we kunnen direct beginnen met plannen.